به گزارش مشرق، پایگاه ساینس اعلام کرد: این هواپیما که ecoDemonstrator 787 نام دارد، با استفاده از سوخت ترکیبی جت (85 درصد) و دیزل سبز (15 درصد) به پرواز درآمد.
سوخت دیزل سبز با استفاده از روغن های گیاهی، روغن های سوخته حاصل از پخت و پز و همچنین چربی های ضایعاتی حیوانی تولید می شود.
شرکت بویینگ حدود یک سال قبل اعلام کرد که به دنبال راهکارهایی است که امکان پرواز با سوخت ترکیبی جت و دیزل سبز را فراهم کنند. این شرکت قبلا هواپیما هایی را با استفاده از سوخت ترکیبی جت و بیودیزل به طور آزمایشی به پرواز درآورده بود. با وجود این که مواد اولیه هر دو نوع سوخت بیودیزل و دیزل سبز یکسان هستند و در مقایسه با سوخت های فسیلی، آلودگی بسیار کمتری دارند، فرآیند تولید این دو نوع سوخت با یکدیگر کاملا متفاوت است و البته ترکیبات شیمیایی متفاوتی نیز دارند.
تولید بیودیزل ساده تر و کم هزینه تر است و می توان آن را به تنهایی به عنوان سوخت ماشین های دیزلی به کار گرفت. دیزل سبز باید با سایر انواع سوخت ها ترکیب شود و هزینه تولید بالاتری دارد. با وجود این، امکان تولید آن در پالایشگاه های موجود برای سوخت دیزلی معمولی وجود دارد. همچنین، در فرآیند تولید آن، گاز پروپان نیز به دست می آید که در مقایسه با گلیسرین حاصل از فرآیند سوخت بیودیزل، بسیار ارزشمندتر است.
سوخت دیزل سبز مورد استفاده در این آزمایش توسط شرکت Neste در کشور فنلاند تولید شده است و این شرکت مدعی است در مقایسه با دیزل فسیلی، آلودگی کربنی این سوخت بین 50 تا 90 درصد کمتر است.
شرکت بویینگ به منظور انجام تحقیقات و تولید سوخت دیزل سبز، در کشور چین یک سایت تبدیل روغن خوراکی به سوخت زیستی راه اندازی کرده است.
سوخت دیزل سبز با استفاده از روغن های گیاهی، روغن های سوخته حاصل از پخت و پز و همچنین چربی های ضایعاتی حیوانی تولید می شود.
شرکت بویینگ حدود یک سال قبل اعلام کرد که به دنبال راهکارهایی است که امکان پرواز با سوخت ترکیبی جت و دیزل سبز را فراهم کنند. این شرکت قبلا هواپیما هایی را با استفاده از سوخت ترکیبی جت و بیودیزل به طور آزمایشی به پرواز درآورده بود. با وجود این که مواد اولیه هر دو نوع سوخت بیودیزل و دیزل سبز یکسان هستند و در مقایسه با سوخت های فسیلی، آلودگی بسیار کمتری دارند، فرآیند تولید این دو نوع سوخت با یکدیگر کاملا متفاوت است و البته ترکیبات شیمیایی متفاوتی نیز دارند.
تولید بیودیزل ساده تر و کم هزینه تر است و می توان آن را به تنهایی به عنوان سوخت ماشین های دیزلی به کار گرفت. دیزل سبز باید با سایر انواع سوخت ها ترکیب شود و هزینه تولید بالاتری دارد. با وجود این، امکان تولید آن در پالایشگاه های موجود برای سوخت دیزلی معمولی وجود دارد. همچنین، در فرآیند تولید آن، گاز پروپان نیز به دست می آید که در مقایسه با گلیسرین حاصل از فرآیند سوخت بیودیزل، بسیار ارزشمندتر است.
سوخت دیزل سبز مورد استفاده در این آزمایش توسط شرکت Neste در کشور فنلاند تولید شده است و این شرکت مدعی است در مقایسه با دیزل فسیلی، آلودگی کربنی این سوخت بین 50 تا 90 درصد کمتر است.
شرکت بویینگ به منظور انجام تحقیقات و تولید سوخت دیزل سبز، در کشور چین یک سایت تبدیل روغن خوراکی به سوخت زیستی راه اندازی کرده است.